Aktualności
Strona główna > Aktualności
9 grudnia 2020

Polskie firmy z branży meblarskiej na międzynarodowej platformie Wayfair

Sprzedaż online to dla wielu firm sposób na walkę z pandemią. W dobie COVID-19 sklepy internetowe odnotowują gigantyczne wzrosty. Ten trend wykorzystały polskie firmy z branży meblarskiej. Dzięki wsparciu Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH), oferta produktowa takich marek jak Mooi, Kratki, Vokato, Heatq, Mybedsy czy Terma Group dostępna będzie na platformie sprzedażowej Wayfair.

Wayfair logo

Pandemia pokazała, że w branży e-commerce dokonują się dynamiczne zmiany. Na wirtualny rynek wchodzą nowe firmy, a na e-zakupy decyduje się coraz więcej konsumentów. W czasach kryzysu wywołanego pandemią, przedsiębiorcy odkrywają możliwości, jakie w ekspansji zagranicznej daje sprzedaż online. Stały wzrost kanału e-commerce odnotowują m.in. Niemcy. Tylko w III kwartale br. wskaźniki poszybowały o 13,3 proc. Potencjał zachodniego sąsiada wykorzystały polskie firmy z branży meblarskiej.

Dzięki wsparciu biura PAIH we Frankfurcie, siedem polskich firm, m.in. Mooi, Kratki, Heatq, Mybedsy i Terma Group, rozpoczęło sprzedaż na platformie Wayfair i tym samym kolejne polskie produkty trafiły na wirtualny rynek niemiecki. Widzimy, że e-commerce ma coraz większe znaczenie. Tylko w marcu i kwietniu br. sprzedaż mebli online wzrosła o 25 proc. Warto podkreślić, że co czwarty mebel w Niemczech pochodzi właśnie z Polski - mówi Łukasz Chrabański, Kierownik Zagranicznego Biura Handlowego PAIH we Frankfurcie.

W kierunku e-commerce

Zmiana tradycyjnej oferty katalogowej na wersję wirtualną to jeden ze sposobów na utrzymanie klienta. Właśnie takie rozwiązanie gwarantuje Wayfair. To platforma e-commerce, oferująca sprzedaż mebli, artykułów domowych i dekoracyjnych. Ten prężnie działający e-tailer ma w swojej bazie ponad 18 milionów produktów. Oferta Wayfair poszerzana jest dynamicznie o produkty polskich dostawców.

Potencjał europejskiego rynku produktów Home & Decor szacuje się na prawie 300 mld USD. Wayfair oferuje swoim partnerom dostęp do dwóch największych rynków krajowych, czyli niemieckiego i brytyjskiego, których łączna wartość to ponad 130 mld USD. Pandemia COVID-19 znacząco przyspieszyła rozwój segmentu online i utwierdziła w przekonaniu, że aby odnieść sukces w branży w długim terminie, producenci czy sprzedawcy powinni się rozwijać właśnie w tym kierunku. Obecna sytuacja rynkowa jeszcze bardziej wzmocniła partnerstwo z naszymi dostawcami (ponad 12 tys.), z których 3 tys. znajduje się w Europie - wyjaśnia Tomasz Kosobucki, Category Manager w Wayfair.

Wejście z ofertą produktową na Wayfair to dla części polskich firm debiut na rynku niemieckim. To też dowód na to, że branża meblarska coraz częściej szuka innowacyjnych rozwiązań, które będą wsparciem w prowadzeniu biznesu i szansą na jego rozwój.

- Z większością firm, które dzięki PAIH nawiązały z nami relacje, współpraca jest na wstępnym etapie rozwoju, jednak niektórzy, np. Terma Products (UK) Ltd i Kratki.pl, wykorzystują potencjał naszej platformy od samego początku - tłumaczy Tomasz Kosobucki z Wayfair.

Kondycja branży meblarskiej

Potencjał sektora i rozwój rynku e-commerce idą w parze. Transformacja handlu w kierunku sprzedaży online to trend globalny, ale szczególnie widoczny w czasach pandemii.

W Niemczech w 2019 roku cały obrót sektora meblarskiego wyniósł 34,95 mld EUR, z czego 2,96 mld EUR przypadło na zakupy biznesowe, a 31,99 mld EUR na prywatne lub domowe. W porównaniu do 2018 roku to wzrost handlu meblami o 2,3 proc. Trzy czwarte obrotu zostało wygenerowane przez sklepy meblarskie. Pozostała część - przez sklepy niezwiązane bezpośrednio z branżą. Co istotne, 10 proc. całego rynku przypadło na sprzedaż online.

Sukces polskich firm pokazuje, że w trudnych czasach pandemii motorem wzrostu może być branża e-commerce. Mimo ograniczeń, Polska Agencja Inwestycji i Handlu stale edukuje polskich eksporterów, np. dzięki bezpłatnym webinariom. Za nami m.in. wydarzenie "Jak zaistnieć na rynku online w Niemczech i Wielkiej Brytanii?" dotyczące właśnie sprzedaży produktów przez Internet. W trakcie webinarium była też możliwość spotkania z przedstawicielami internetowych platform.

O Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH)

Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) jest instytucją doradczą wchodzącą w skład Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR). Pierwszym punktem kontaktu dla eksporterów i inwestorów. Działa zarówno w Polsce, jak i poprzez Zagraniczne Biura Handlowe (ZBH) na całym świecie. Wzmacnia rozpoznawalność polskich marek na międzynarodowych rynkach, promuje rodzime produkty i usługi oraz rozwiązania technologiczne made in Poland. Agencja pomaga przedsiębiorcom w wyborze optymalnej ścieżki ekspansji za granicą. Wspiera również napływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych do Polski oraz realizację polskich inwestycji w kraju. PAIH współpracuje z sektorem publicznym i partnerami regionalnymi, oferując m.in.: szkolenia, audyt i promocję nieruchomości inwestycyjnych, współpracę przy organizacji misji biznesowych oraz wsparcie komunikacyjne przy realizacji wspólnych projektów.



Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A.

ul. Krucza 50

00-025 Warszawa


Wszystkie prawa zastrzeżone; Wyłączenie odpowiedzialności

internetART
Portal wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności. Możesz dowiedzieć się więcej o tym, jakich ciasteczek używamy lub wyłączyć je w ustawieniach.
Akceptuję politykę prywatności Portalu zamknij