Polskie Mosty Technologiczne

Realizacja na podstawie Umowy o dofinansowanie Projektu grantowego w ramach działania 3.3 Wsparcie promocji oraz internacjonalizacji innowacyjnych przedsiębiorstw, poddziałania 3.3.1 Polskie Mosty Technologiczne Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój nr POIR.03.03.01-00-0001/17-00 zawartej w dniu 21.12.2017 r., pomiędzy Ministrem Rozwoju i Finansów a Polską Agencją Inwestycji i Handlu S.A.

Tryb przeprowadzania naboru wniosków o dofinansowanie: projekt pozakonkursowy.

Okres kwalifikowalności wydatków dla Projektu: 2 stycznia 2018 r. - 31 grudnia 2023 r.

Wartość Projektu grantowego i wartość dofinansowania: całkowity koszt realizacji Projektu grantowego, a tym samym całkowita kwota wydatków kwalifikowalnych Projektu wynosi 114 500 000,00 zł.

Głównym celem Projektu Polskie Mosty Technologiczne jest przyspieszenie rozwoju polskich mikro, małych i średnich przedsiębiorstw o dużym potencjale internacjonalizacji działalności i dużym potencjale rozwoju innowacyjnych produktów, usług lub technologii, zainteresowanych sprzedażą swoich innowacyjnych produktów, usług czy technologii, zorientowanych na inwestycje na rynkach zagranicznych i poszukujących tam partnerów handlowych czy kapitałowych.

Osiągnięcie celu głównego Projektu będzie możliwe poprzez zapewnienie grantobiorcom wyspecjalizowanych usług eksperckich w zakresie m.in.: optymalizacji procesów zarządzania, weryfikacji stosowanych dotychczas modeli biznesowych, instrumentów prawnych, finansowo- księgowych, marketingowych i sposobu obsługi klientów w kontekście prowadzenia działalności na danym rynku, analizę rynku docelowego w odniesieniu do opłacalności wdrożenia strategii ekspansji, a także planowania dalszego rozwoju oferowanych produktów/usług/technologii m.in. w oparciu o model Lean Canvas, uzyskania zleceń od miejscowych firm i/lub organizacji publicznych, transferu technologii lub know-how, nawiązania współpracy w zakresie badań i rozwoju, pozyskania inwestorów oraz w dalszej perspektywie przeprowadzenia bezpośredniej inwestycji na danym rynku docelowym, a także walidacji produktu, ochrony własności przemysłowej i intelektualnej, przygotowania oferty dla potencjalnych inwestorów, czy poszukiwania partnerów gospodarczych.

W ramach Projektu zaplanowano udzielenie wsparcia 800 przedsiębiorcom. Zakładana wysokość wsparcia otrzymywanego przez przedsiębiorcę łącznie w ramach jednego programu nie będzie większa niż 200 000,00 zł. Całość wsparcia stanowi pomoc de minimis.

W ramach etapu zagranicznego Grantobiorca otrzyma grant w formie gotówkowej (przelew na konto Grantobiorcy w formie refundacji), który może być przeznaczony na:
a) koszty doradztwa związane wprowadzeniem produktu/usługi/technologii na rynek, a także z przygotowaniem Grantobiorcy i jego produktu/usługi/technologii do certyfikacji, takie jak: audyt przedcertyfikacyjny, przygotowanie procedur, dokumentacji, opracowanie systemu zarządzania jakością, akredytacji, koncesji lub innego typu dokumentów i praw niezbędnych dla prowadzenia działalności gospodarczej i sprzedaży produktów/usług/technologii na docelowym rynku zagranicznym (z wyłączeniem kosztów administracyjnych na danym rynku, np. założenia lub przekształcenia spółki);
b) koszty doradztwa dotyczące: wzornictwa opakowań, projektowania katalogów i opisów technicznych produktów, projektowania logotypów i marek produktowych, projektowania wirtualnych platform do prezentacji produktu/usługi/technologii;
c) koszty doradztwa związane z weryfikacją prawną i techniczną dokumentów niezbędnych dla przyszłego wprowadzenia produktu/usługi/technologii na nowy rynek;
d) koszty doradztwa związane z uzyskaniem ochrony własności intelektualnej za granicą odnoszących się do produktów/usług/technologii przeznaczonych do sprzedaży na rynkach zagranicznych;
e) koszty doradztwa związane z zakupem wartości niematerialnych i prawnych;
f) koszty tłumaczeń przygotowanych strategii ekspansji oraz innych dokumentów;
g) koszty związane z uczestnictwem m.in. w konferencjach, misjach branżowych, imprezach targowo-wystawienniczych i programach dot. internacjonalizacji na rynku docelowym oraz w uzasadnionych przypadkach, ze względu na skutki pandemii COVID-19 na świecie, na innych rynkach (w tym: zakup powierzchni wystawienniczej, zabudowa, wpis do katalogu, bilety dla uczestników, pakiety uczestnictwa, spedycja eksponatów, wydatki związane z udziałem w wirtualnych targach oraz prezentowaniem oferty w cyfrowym showroomie), nieprzekraczające 36.000,00 PLN. Każdy wydatek na rynkach innych niż docelowy PAIH będzie analizować indywidualnie, mając na uwadze skutki pandemii na rynku docelowym oraz silne powiązanie celu udziału w działaniach poza rynkiem docelowym z celami projektu planowanymi do osiągnięcia na rynku docelowym, a także charakter oferowanego przez Grantobiorcę produktu i usługi;
h) koszty związane z działaniami promocyjno-informacyjnymi, m.in. stworzeniem obcojęzycznej strony internetowej oraz publikacjami prasowymi, nieprzekraczające 30.000,00 PLN.
Projekt realizowany ze środków Unii Europejskiej zgodnie z zaplanowanym budżetem ze środków budżetowych i pozabudżetowych.
 

    Rejestr zmian

    Ostatnia zmiana:
    Wprowadzono: 2023-02-08 12:03:38 (Anna Woińska)
    Opublikowano: 2023-02-08 12:03:56 (Anna Woińska)

    Liczba odwiedzin: 1299

    Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A.
    ul. Krucza 50, 00-025 Warszawa

    Wszystkie prawa zastrzeżone; Wyłączenie odpowiedzialności