Aktualności
18
listopada
2013
Polski biznes na rynku e-commerce w Chinach
18 listopada 2013
Chiński rynek e-commerce jest jednym z największych rynków na świecie i doskonale sprawdza się w Państwie Środka. Przychylność władz, która upatruje w wirtualnym handlu sprzymierzeńca coraz bardziej wpływa na proces reform wewnętrznych.

Seminarium szkoleniowe, którego przedmiotem był rynek e-commerce w Chinach otworzył prezes PAIiIZ Sławomir Majman. - 11 listopada w Chinach miał miejsce dzień singla, podczas którego obroty sklepów internetowych przekroczyły 15 mld zł - zaznaczył prezes. Największą popularnością w Chinach cieszą się tamtejsze serwisy, a  najpopularniejszym portalem aukcyjnym w rejonie Azji i w Chinach jest Taobao.

Istnienie blokad internetowych (tzw. „firewall”) w Chinach znacząco ogranicza dostęp do zagranicznych serwerów. Z Internetu w Państwie Środka korzysta 450 milionów użytkowników, z czego 300 milionów stanowi klasa średnia. - Zwracamy uwagę na chińskich internautów, na rosnącą klasę średnią. W 2015 roku co 3 absolwent szkoły wyższej na świecie będzie Chińczykiem - podsumował prezes Sławomir Majman.


Od lewej Dyrektor ds. marketingu narodowego Łukasz Strug, dyrektor generalny ChinaWay Lech Lipiński, I radca WPHI w Szanghaju Andrzej Pieczonka, prezes PAIiIZ Sławomir Majman podczas seminarium

Obecny na seminarium I radca WPHI w Szanghaju Andrzej Pieczonka przybliżył słuchaczom specyfikę sprzedaży online w Chinach. - Spójrzmy na e-commerce jako kolejny kanał dotarcia do społeczeństwa chińskiego. Coraz bardziej Polskę widać w Chinach - działania administracyjne wyprzedzają działania przedsiębiorców - powiedział.

Wśród głównych wyzwań, które stoją przed zagranicznymi firmami wchodzącymi na rynek e-commerce jest przede wszystkim nierówna konkurencja, budowa marki produktu, usługi i zaufania u klientów oraz funkcjonowanie zgodnie z lokalnymi wymogami. - Coraz częściej zagraniczne firmy łączą się z lokalnymi graczami. Dzięki wspaniałemu wynalazkowi Internetu jest nam do siebie bliżej - podsumował Andrzej Pieczonka.

Obecnie rynek e-commerce przeżywa dynamiczny rozwój. Zajmuje on prawie 90% ogólnego chińskiego rynku business to customer (B2C). W roku 2010, chiński rynek e-commerce za sprawą poziomu osiągniętych obrotów, wart był około 460 miliardów RMB, a zdaniem ekspertów z Bain&Company w roku 2015 sprzedaż na rynkach e-commerce może osiągnąć zawrotną kwotę prawie 1,5 biliona RMB.


Lech Lipiński dyrektor generalny ChinaWay omawia strategię wejścia na rynek chiński

W kolejnej części seminarium dyrektor generalny ChinaWay Lech Lipiński przedstawił gościom model strategii wejścia na rynek chiński, warunki i systemy w opracowaniu właściwej strategii oraz promocję on-line. Dynamika, odmienność kulturowa i różne podejście do prowadzenia biznesu mogą być niesprzyjające dla firm, które nie znają realiów rynku chińskiego. W kolejnej części dyrektor ds. marketingu internetowego Łukasz Strug przedstawił szczegóły techniczne związane z użytkowaniem sieci.

Chińska gospodarka coraz bardziej odczuwa wzrost znaczenia „biznesu on-line” i „mobilnego handlu”. Rozwój gospodarczy jest swoistym katalizatorem dla rozwoju technologii teleinformatycznych m.in. Internetu, „usług w chmurze”, a także bardzo popularnego w Chinach "Internet of Things".

Konferencja szkoleniowa dotycząca rynku e-commerce odbyła się 18 listopada w siedzibie PAIiIZ. W gronie prelegentów zasiedli: prezes PAIiIZ Sławomir Majman, I radca WPHI w Szanghaju Andrzej Pieczonka, dyrektor generalny ChinaWay Lech Lipiński, dyrektor ds. marketingu internetowego Łukasz Strug. (PAIiIZ)


Studium strategii wejścia na chiński rynek e-commerce - L. Lipiński

Zagrożenia i możliwości chińskiego rynku e-commerce - dyr. Ł. Strug

Prezentacja E- commerce

E- commerce w Chinach WPHI Szanghaj


 

 


zobacz wszystkie aktualności

Dodaj do:    
Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych S.A.
ul. Bagatela 12; 00-585 Warszawa;
Fax: +48 22 334 9889

e-mail dla inwestorów: invest@paiz.gov.pl

godziny pracy: poniedziałek-piątek 8:00-16:00
BIP
NIP: 526-030-01-67; kapitał zakładowy: 9.116.000,00 zł
KRS 0000109815 Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

webmaster@paiz.gov.pl

Wszystkie prawa zastrzeżone; Wyłączenie odpowiedzialności
Portal PAIiIZ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności. Akceptuję politykę prywatności Portalu zamknij